VEILIGHEID & Begeleiding

VEILIGHEID

Veiligheid staat bij de Stichting Vervoer hoog in het vaandel. Niet voor niets hebben wij een vervoersinspecteur in dienst die controleert of de wettelijke veiligheidsregels worden nageleefd. Hij controleert ook op extra eisen die wij hebben opgesteld voor onze vervoerders. Rijdt de chauffeur niet te hard? Zijn de rolstoelen goed vastgezet? Zitten de kinderen goed vast in hun autostoeltjes? Als het nodig is sommeren we de chauffeur of de vervoerder om aanpassingen te doen. Leidt dat naar ons idee niet tot voldoende verbetering dan halen wij de opdracht bij de desbetreffende vervoerder weg. De vervoersinspecteur lost in goed overleg met alle betrokkenen ook klachten op. Opdrachtgevers die een klacht hebben, kunnen erop rekenen dat wij snel in actie komen.

VEILIGHEID

Begeleiding

Stichting Vervoer heeft geen eigen begeleiders in dienst, maar wij bieden wel de mogelijkheid om hier zorg voor te dragen.Met goede hulp zijn de cliënten veel mobieler. De begeleiders waar wij gebruik van maken zijn deskundig en worden regelmatig bijgeschoold, of het nu gaat om tilinstructies of het omgaan met verschijnselen zoals epilepsie en autisme. Stichting Vervoer werkt het liefst met vaste begeleiders, zodat die een band kunnen opbouwen met hun cliënten. Mede daardoor speelt de begeleider ook een grote rol bij de communicatie met de ouders en/of verzorgers. En laten we de veiligheid niet vergeten, de begeleiders zien erop toe dat hun cliënten indien van toepassing goed vast zitten, ze helpen bij het in en uitstappen, steken altijd mee over en dragen de cliënten altijd persoonlijk over aan de ouders en/of verzorgers.

Begeleiding

Neem CONTACT MET ONS OP